Nasz projekt zakłada skupienie się na prowadzeniu równolegle trzech typów grup focusowych: dla dzieci i młodzieży, rodziców oraz kadry szkolnej. Spotkania będą odbywać się w społecznościach klasowych lub w przypadku dorosłych w niewielkich grupach, które pozwolą na dogłębne omówienie zagadnienia przemocy rówieśniczej: jak ten problem przedstawia się w danym środowisku, jakie były dotychczas przeprowadzane działania, które z nich pomagały, czy były skuteczne w dłuższej perspektywie, jakich narzędzi brakuje kadrze i rodzicom we wspieraniu dzieci, doświadczających przemocy rówieśniczej, a także tych, które ją zadają. Uczestnicy grup zostaną poproszeni o stworzenie sprawozdań ze spotkań i dostarczenie ich, jako jednego z elementów zaplanowanego raportu.
Raport będzie zawierał analizę podjętych działań, ocenę skuteczności oraz rekomendację do podejmowania dalszych inicjatyw.
Jednym z planowanych działań jest również organizacja debaty, podczas której kadra szkolna oraz przedstawiciele rodziców wspólnie omówią wyniki prac, zaproponują swoje rozwiązania oraz podzielą się refleksjami.
